به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)، روح اله عمادی، مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان با حضور در گفت و گوی ویژه خبری شبکه خوزستان ضمن تشریح اهم فعالیتهای این اداره کل خوزستان در خصوص آخرین وضعیت طرح مسکن مهر، نهضت ملی مسکن و پروژههای راهسازی و بازآفرینی شهری استان توضیحاتی را ارائه کرد و به سوالات مطرح شده از سوی مجری و مخاطبان برنامه پاسخ گفت.
وی اظهار کرد: برنامهریزیهایی برای تملک واحدهای مسکونی از سوی دولت صورت گرفته تا این واحدها به صورت استیجاری در اختیار زوجهایی که کمتر از پنج سال از زندگی مشترکشان میگذرد، قرار گیرد.
عمادی با تاکید بر صیانت از اراضی دولتی افزود: مدیریت املاک دولت در محدوده شهرها و حریمها با جدیت دنبال میشود؛ به گونهای که در سال گذشته حدود یک میلیون مترمربع از اراضی دولتی و ملی که در معرض تصرف بودند، شناسایی و به ارزش چهار هزار میلیارد ریال به بیتالمال بازگردانده شدند.
مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان در خصوص کنترل نرخ اجارهبها تصریح کرد: هیاتی متشکل از نمایندگان تعزیرات حکومتی، سازمان صمت، اداره کل اطلاعات و راه و شهرسازی، قراردادهای بنگاههای مشاور املاک را به صورت مستمر رصد میکنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، طبق قانون با متخلفان برخورد خواهد شد.
عمادی از مستاجران خواست در صورت مشاهده تخلف در قراردادها، به مراجع قانونی مراجعه کنند.
مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان همچنین با اشاره به مشوقهای در نظر گرفته شده برای موجران منصف گفت: مالکانی که از مستاجران حمایت کنند، میتوانند از تسهیلات قرضالحسنه بهرهمند شوند.
وی با اشاره به بهبود روند ساختوساز در استان بیان کرد: با افتتاح بیش از ۶ هزار واحد نهضت ملی مسکن، سرعت طرحهای عمرانی در بخش مسکن استان روند رو به رشدی داشته است.
مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان به اقدامات انجام شده برای مناطق آسیبدیده از جنگ اشاره کرد و افزود: بیش از هفت هزار واحد مسکونی آسیبدیده از جنگ ارزیابی شدند که به ۱۳۰ واحد دارای خسارت جدی، از محل منابع بانک مسکن تسهیلات پرداخت شد همچنین برای برخی منازل که قابلیت سکونت نداشتند، پروانه ساختمانی جدید صادر شده است.